Churp Churp

Tuesday, May 1, 2012

pemulihan hati

Assalamualaikum.

[ amaran : maaf kalau entri kali ni agak terbawa-bawa emosi dan perasaan sikit ye. ]

tiada apa yang aku boleh buat melainkan berdoa kepada Allah, andai kau jodohku, pasti kau akn kembali padaku. tapi jika kau bukan jodoh ku, maka jauhkan la dia dari ku ya Allah. 

kehidupan aku bukan lagi macam dulu, kau dah xda. tapi xbermakna aku akn bersedih sehingga lupa akan dunia dan tanggungjawab aku. aku kena teruskan hidup. aku kena kuat nak hadapi semua ni. ini ujian Allah pada aku. aku kena tabah. 
selama ni aku boleh bertahan, tak kan skrg tidak kan. 

sungguh aku tipu kalau aku mngatakan bahawa aku tidak menangis. ye, ak menangis dikala aku teringat segalanya. terlalu bnyak memori. tapi smpai bila aku nk menangis? biarla tangisan itu dapat menyapu segala duka n lara dalam hatiku. bnyak perkara yang terjadi dalam dunia ni kan. n bnyak perkara yang kita boleh buat. so, cukuplahh menangis sekadar yang perlu. xperlu mmbazirkan air mata untuk orang yang da xkeysa pasal kita. kata-kata semangat untuk diri aku bangkit setelah aku kalah. ye, aku ckp aku kalah dalam pertempuran ni sbb aku da cuba sedaya upaya aku nak bertahan, tapi aku xmmpu. dan aku xde sokongan dan dorongan dari kau pun. 

aku xnak salah kan sapa-sapa dalam hal ni. sbb aku tau jodoh itu kerja Allah. aku doakan yang terbaik untuk dia. dan mungkin kehidupan aku xkan lagi berakhir smpai sini, aku masih ada family, kawan2 semua yang bntu aku. walaupun aku tipu perasaan aku depan diorang. aku xnangis depan diorang. aku ckap aku kuat. tapi sebenarnya tidak. aku pn manusia biasa. yang ada hati dan juga perasaan. aku juga perempuan yang punyai rasa ingin dikasihi oleh kaum lelaki. tapi biarlah aku simpan perasaan tu untuk bakal suami aku. masih jauh perjalanan aku. jika umurku masih panjang. 

aku tau yang dia lebih bahagia tanpa aku. dan disbbkan oleh itu la, aku cuba terima hakikat apa yang berlaku skrg. Allah itu maha adil. dan Allah xakan uji hmbamu perkara-perkara yang hamba nya tidak mampu. :)

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,
Dia datangkan petir dan kilat
Kita menangis dan tertanya-tanya,
Kemana hilangnya sinar
Rupa-rupanya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi .. :) 

Aku pegang pada kata dimana setiap apa yang berlaku pasti ade hikmahnya. 

saya doakan agar bintang-bintang menyinari awak setiap malam supaya awak sentiasa diingati :) 

kita hanyalah merancang, Allah yang tentukan. 

saya xkn bencikan awak, tapi biarlah segala apa yang berlaku skrg mmberi pengajaran pada kita. saya minx maaf atas segalanya. kerna sayang. Wassalam. 


p/s : berubah lebih baik :)

2 comments:

  1. Sebgai wanita kita kena kuat dan betul ada hikmah bg setiap kejadian itu!

    ReplyDelete
  2. setiap kejadian yg allah tentukan adlh utk kita blajar sesuatu darinya,sy juga tlh blajar sesuatu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...