Churp Churp

Wednesday, November 23, 2011

Little Imperfection

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua :)
korang sehat tak? ape activity yang terbaru? hee :)
myna hope korang semua sehat ye :)


little imperfection? ape yang korang faham bila myna sebut pasal little imperfection ni?
adakah korang terfikir tentang sedikit ketidaksempurnaan? *google translate* atau korang terfikir tentang seorang yang sempurna or word yang korang suka guna adalah perfect. 


apa sebenarnya mksud disebalik word perfect tu? anyone boleh kongsi pendapat tak dengan myna? adakah manusia yang dicipta oleh Maha Pencipta itu sempurna tanpa ada cacat dan celanya dari segi fizikal mahu pun mental nya? tidak bukan. for me, semua orang tak sempurna, tak perfect sbb sifat sempurna itu sendiri adalah sifat yang Maha Agung. Jadi, sebagai seorang manusia yang hidup sebagai khalifah di muka bumi ini, ada di antara kita yang menjadikan sifat kesempurnaan itu sebagai benchmark dalam kehidupan kita. betul tak? everything must be perfect. tiada silap dan salah. tapi kita jgn lah lupa bahawa manusia tetap akan melakukan kesilapan. Jadi, jgn lah kita menghukum mereka sebab mereka tak perfect kan ? 


Ada orang yang ingin menjadikan diri mereka sendiri sebagai seorang yang perfectionist. everything yang mereka buat haruslahh perfect. contohnya if kita handle 1 event, xkisah la event besar ke, kecik ke, itu semua xmenjadi masalah kan. apa yang mnjadi ukuran nya ialah bagaimana kita handle event tu sendri? bila ianya sempurna, ianya akan mnjadi event yang sempurna. tetapi jika tidak, maka ianya akan mnjadi sebaliknya. tapi tidak semua orang boleh menjayakan sesuatu event yang sempurna tanpa dibantu oleh pngalaman-pengalaman yang pernah kita lalui kan. so, dalam proses menjadi seorang yang perfectionist, ketidaksempurnaan itu tetap akan mereka lalui. cemuhan dan kritikan harus di tempuh kan. so, thats mean everyone sbnarnya tak perfect pun daripada awal kehidupannya. so, jgn laahh kita nk cakap "ohh, kau xperfect, xsesuai ngn aku." dan ayat-ayat yang sewaktu dengannya. 


anything that's perfect is a failure -- those imperfections are what create beauty. perhaps a group of animals -- because they are all different, you can't say that one is perfect, because it excludes the rest. also, old books. they have a certain beauty to them that comes in their being worn and imperfect. flowers -- often, the broken ones (leaves, too) are most beautiful. are freckles an imperfection? I find them stunning. worn out Converse Chucks are a symbol that have no meaning if they are new. so much in the world is beautiful solely because of its imperfection.


imperfection uh sendri sebenarnya membantu kita untuk menjadi perfect. 
dan jika ianya berlaku dalam sesebuah hubungan, jgn la kita asyik nak perfect je kan. bukankah kita dicipta kan untuk saling lengkap-melengkapi antara satu sama lain :) renung-renung kan lah :) 


 little imperfection will make them perfect for you :) 







korang tgok la video ni. then korang akan realize yang sbnarnya we need each other dalam hidup ni kan. terima laahh apa adanya dia. dan sntiasa lah berdoa agar semuanya menjadi baik. myna nangis bila tgok vids ni. and it really touched my heart. 



i love this quotes:



" In the end, it's these small things that you remember. The little imperfections that make them perfect for you. So to my beautiful children, I hope that one day you too find yourselves life partners who are as beautifully imperfect as your father was to me..."



p/s : i miss you. really miss you.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...