Churp Churp

Wednesday, September 21, 2011

If Tomorrow Never Comes

Assalamualaikum semua 

:) korang semua sehat x? myna doakan korang semua sehat2 tau ! aminn. :)
so, cmne korang2 yang da smbung belajar kat universiti tu? lagi-lagi yang macam myna yang cuty 4 bulan ni. okay x? belajar rajin-rajin tau ! :) 
n doakan myna jugak ! *wink* 


berbalik kepada tajuk di atas. If Tomorrow Never Comes.
 apa yang akan terjadi if tiada nya hari esok? mesti korang semua nk buat semua yang korang impikan untuk korang buat kan. same la cam myna. nk wat everything. macam2 kan. 
tapi bila adanya hari esok, kita sbgai manusia ni mesti suka nk buat kerja last minute. ada sifat malas. tangguh-tangguh kan. tak pernah pun nak serius untuk buat somthing tu hari ni n siap kan awal-awal. knape ye? fikir lahh. 

esok takkan menjanjikan apa-apa pun. indeed. sbb kita sendiri xtau ape yang akan jadi 1 minit, 1 hari, 1 bulan, 1 tahun lepas ni.  kan?  
if tomorrow never comes, will u be glad or sad? will u be ready to leave what u love? leave the love u have?
but if there's tomorrow... what will u do today? will u stay live like yesterday or live like its ur last day?

ingat ! today may be all we have. tomorrow may or may not come for us. sebab kita xtau ape yang akan jadi pada esok hari kan. 

hari ini kita masih bersama.. esok mungkin akan terpisah
hari ini kita sihat.. esok mungkin kita tiada lagi di dunia
hari ini kita kaya..esok mungkin kita akan miskin
hari ini kita mencintai..esok mungkin kita membenci
hari ini dia datang..esok mungkin dia ada pergi..

sekiranya esok apa yang harapkan tidak akan terjadi, sekurang-kurangnya kita xlah menyesal kalau kita da lakukannya hari ini.
sekiranya esok orang yang kite sayang meninggalkan kita, sekurang-kurangnya xde lah kita mnyesal sbb kita da lakukan yang terbaik untuk memilikinya.
sekiranya esok kita menangis dan meratap akan sesuatu, sekurang-kurangnya kita xkan menyesal kalau hari ini kita tersenyum gembira.
kerana esok pasti ada, tapi esok itu belum pasti buat kita.


life really uncertain.. we dont know what tomorrow will bring to us.. why not be nice to everyone just for today?? just in case it's your last day to be nice to someone else's.. then u will be no regret for tomorrow if anything happen..Regardless of who u are. how well off u think u may be. how much ur lover love you. how rich you are. but still. bad things can happen.. so hargailah seadanya hari ini dengan menghargai orang lain seolah olah esok belum tentu dijanjikan untuk kita mnghargai dia lagi.. 

nnti da xde gune if kita cakap

kalau lah aku tau esok dah xde untuk aku n dia.. pasti hari ini aku akn selalu layan n contct dia.

kalau lah aku tau hari ini adalah hari last aku tgok dia tersenyum.. pasti hari ini aku akan buat dia ketawa dan tersenyum padaku,

kalaulah aku tau ini last time aku melihat dia tidur.. pasti aku akan menemani dia dan berdoa supaya Tuhan merahmatinya..

someday bnde-bnde korang akn sedar. KALAU itu dah x berguna lagi,.. so why waiting for tomorrow? kenapa tidak hari ini? 




p/s : hargailah seperti tiadanya hari esok.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...